Welkom in het meldingsportaal Werk en Uitkering van de gemeente Oosterhout
Hier kunt u een melding indienen wanneer u onvoldoende of geen inkomsten hebt om in uw eigen onderhoud te kunnen voorzien. Door het meldingsformulier in te vullen meldt u zich voor werk.
Samen werk vinden
Als de gemeente uw melding ontvangen heeft, bekijken zij samen met u of er geschikt werk voor u is. Met u worden diverse afspraken gemaakt om werk te vinden. Deze afspraken worden vastgelegd in een plan van aanpak. Van u wordt verwacht dat u zich houdt aan de gemaakte afspraken en ook zelf solliciteert naar werk.
U heeft DigiD en een emailadres nodig
Voor het digitaal melden dient u zich te identificeren met uw DigiD. Als u nog niet beschikt over DigiD, dan kunt u deze aanvragen. Voor een soepele voortgang van uw melding raden wij u aan om uw inloggevens (van DigiD) bij de hand te houden. Daarnaast wordt gevraagd om uw emailadres, zodat wij u een afschrift van uw melding kunnen sturen.
Invullen formulier
Bij het doorlopen van het meldingsformulier worden u enkele vragen gesteld. Op basis daarvan kan blijken dat wij, op basis van de door u ingegeven antwoorden, inschatten dat u niet voldoet aan de voorwaarden. In dat geval wordt dit vermeld en wordt dit formulier afgesloten.
Na ontvangst melding door de gemeente
U wordt binnen 5 werkdagen na melding gebeld. Dit gesprek gaat over de rechten en plichten van een bijstandsuitkering. U kunt tijdens het gesprek ook vragen stellen. Als wij u niet kunnen bereiken vragen wij u ons terug te bellen.
Geen werk? Dan melden voor uitkering
Mocht u geen werk vinden dan zal een procedure voor het beoordelen van een uitkering worden opgestart.